check coolant - sierściak przegryzł kable ;(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kaga-witek
    Classic
    • 2011
    • 34

    check coolant - sierściak przegryzł kable ;(

    Z 5 KM Przejechałem ...
    Tobie działa to według instrukcji?
  • macluke
    Elegance
    • 2010
    • 875

    #2
    check coolant - sierściak przegryzł kable ;(

    Przejechałem wczoraj 200 km po Węgrzech - auto chodziło jak złoto.
    Dziś rano odpalam - zapala się czerwony termometr i komunikat: check coolant!

    Na szczęście mam przy sobie kabelek i laptopa - błąd dotyczący zaworu EGR, ewentulanie kabla podciśnienia:
    Kod:
    Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
       Part No SW: 03G 906 021 TB    HW: 03G 906 021 AN
       Component: R4 1,9l EDC G000SG  2047  
       Revision: --H13---    Serial number:               
       Coding: 0000071
       Shop #: WSC 73430 790 00090
       VCID: 72EFDEFB143F
    
    1 Fault Found:
    001025 - EGR System: Insufficient Flow 
                   P0401 - 000 -  -  - Intermittent
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00110000
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 5
                        Mileage: 47774 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2029.14.26
                        Time: 19:14:37
    Mata wygłuszajaca jest nieco poszarpana, więc sprawdzam przewody, ale wyglądają na nienaruszone. EGR nie powinien być więc problemem.
    No i dlaczego zapala się czerwony termometr a nie kontrolka silnika?
    Przyglądam się zbiornikowi - płyn w normie, patrzę jeszcze raz - czegoś mi brakuje na zbiorniku. Czy możliwe, że jakiś sierściak wygryzł to w nocy? Nie mogę w to uwierzyć, ale przecież nie przejechałbym wczoraj tylu kilometrów, jakby tego połączenia nie było...

    Wygląda na to, że wyrwany jest cały kabelek z wiązki. Jak to naprawić? ASO na Węgrzech skasuje mnie za całą wiązkę najprawdopodobniej...
    Załączone pliki

    Komentarz

    • Wojtenio
      L&K
      • 2012
      • 1094
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Przy taki stanie przewodów przy czujniku błąd by Ci wywaliło natychmiast ( to nie jest stara usterka ) , więc pozostaje jakiś nocny gryzoń , jak masz kawałek przewodu to zrób szybkiego druta , czyli dosztukuj połączenie wiązka ( powinno coś być widać gdzie są kable w wiązce ) a czujnik ( widzę że pozostałości są ) , wykasuj błąd i powinno być OK .

      Komentarz

      • macluke
        Elegance
        • 2010
        • 875

        #4
        Czy z tej kostki na zbiorniku wychodzą tylko te kable czy coś się tam jeszcze nakłada?

        Z wiązki niestety nic nie wystaje, muszę zerwać izolację wiązki, żeby dostać się do kabli.
        Może ktoś wrzucić screena z etki jak to powinno być podłączone?

        Komentarz

        • Wojtenio
          L&K
          • 2012
          • 1094
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Z wtyczki w zbiorniczku idą tylko dwa przewody , jeden do masy a drugi sygnałowy do licznika , podobnie jak w zbiorniczku do płynu spryskiwacza , zamknięty obwód na czujniku przez płyn chłodniczy nie powoduje świecenia , jak stan płynu spadnie obwód zostaje przerwany i świeci kontrolka tak to działa .Musisz odizolować wiązkę i poszukać kolorów kabli takich samych jakie masz przy wtyczce i dosztukować je .

          Tak samo się dzieje jak masz uszkodzoną instalacje czyli w twoim przypadku brak kabli do czujnika jest interpretowany nie zamkniętym obwodem czujnika i świeceniem kontrolki w liczniku .
          Z tym też możesz jechać i nic się nie stanie , z tym tylko że przy faktycznym spadku stanu płynu nie wiesz że go ubywa bo kontrolka ciągle się świeci .
          Rada na to , albo prowizoryczna naprawa albo częstsze postoje i kontrola stanu płynu chłodniczego .

          Oznaczenie kabli na wtyczce w zbiorniczku :

          pin nr 1 kabel liliowo/czerwony idzie na pin 18 w liczniku
          pin nr 2 brązowo/biały idzie do masy .

          Komentarz

          • macluke
            Elegance
            • 2010
            • 875

            #6
            dzięki Wojtenio,
            zdaje się, że wtyczka (1KO973202) jest nierozbieralna Poza różowym plastikiem i pomarańczową gumą nic się nie da wyjąć (http://www.matrixconnector.com/1280/ing/inonerow28.html), przynajmniej mi się nie udało.
            U mnie jeden z kabelków (brązowo-biały) jest bardzo krótki i niezmiernie ciężko jest coś dosztukować.
            Czy nowa wtyczka ma już zamocowane kabelki o jakiejś przyzwoitej długości?

            Komentarz

            • Wojtenio
              L&K
              • 2012
              • 1094
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez macluke
              Czy nowa wtyczka ma już zamocowane kabelki o jakiejś przyzwoitej długości?
              Nowa wtyczka jest bez konektorów , a konektory dokupujesz osobno , no chyba że kupujesz używki to będzie z kabelkami , co do demontażu konektorów to faktycznie jest ciężko ale daje radę ( najlepiej igłą krawiecką ) tylko musisz dokładnie trafić w zapadkę konektora i ją dogiąć , inaczej nie wyjdzie do tyłu i oczywiście zdemontować ten zatrzask co jest nad uszczelką .
              A konektor wygląda tak https://www.sgaf.de/node/206901 to Ci troszkę zobrazuje gdzie doginać go .

              Komentarz

              Pracuję...